Bayram Öncesi Diş Doktorunuza Görünün

Diş hassasiyetinin arttığı kaçınılmaz zamanlardan biride hiç şüphesiz bayramlarımız. Şeker ve tatlı tüketimleri sonucu yaşanabilecek sıkıntılar için tedbir alınmalıdır.

Diş Hastalıkları ve Tedavisi Uzmanı Dr. Hüsnü Rıza Müezzinoğlu; “Aslında hassasiyetin sağlıklı dişlerde oluşmadığı bilinen bir gerçektir. Hassasiyet, dişte çürük olması durumunda ya da dişeti çekilmesinden kaynaklı olarak kendini gösteren bir problemdir. Özellikle kole hassasiyeti adı verilen kök yüzeyinin açığa çıkması durumunda dişte hassasiyet kendini iyiden iyiye hissettirmektedir. Artan şeker tüketiminin de dişlerdeki hassasiyeti arttırması kaçınılmaz oluyor” dedi.

Diş hassasiyetinin pek çok nedeni olduğunu ve yazın tükettiğimiz gıdaların yapısı nedeniyle hassasiyeti daha fazla hissettiğimizi belirterek; bu sorunların uzun vadede tedavi ile çözülebildiğini belirten Müezzinoğlu, ertelemek zorunda olanlar için kısa vadeli geçici çözüm alternatifleri de bulunduğundan bahsetti.

Hassasiyet Önlenebilir

Artan şeker tüketiminin gizlenmiş olan hassasiyeti artırmasının kaçınılmaz olduğunu belirten Dentistanbul Diş Hastalıkları ve Tedavisi Uzmanı Dr. Hüsnü Müezzinoğlu şu tavsiyelerde bulundu:

- Asitli ve şeker oranı yüksek sıvı tüketimlerinde pipet kullanılması,
- Şeker tüketiminin mümkün oldukça ana yemeklerle birlikte veya hemen sonrasında yapılması,
- Yapışkan yapıdaki şekerlemeler yerine daha sert olanların tercih edilmesi,
- Dişlerin şeker tüketiminin hemen ardından değil, yarım saat sonra fırçalanması,
- Şeker tüketimi sonrası maden suyu gibi bazik içeceklerin tüketilmesi veya su ile ağzın çalkalanması,
- Akşam yatmadan önce mutlaka dişlerin fırçalanması ve diş ipi kullanılması

Hassasiyete sebep olan etkileri azaltacaktır.

Diş Ağrısı Riskini En Aza İndirin

Her konuda erken müdahalenin önemini bildiğimiz gibi bu noktada da bayram öncesi çürük veya kırık dolgulu dişlerin restore edilmesi ve ağız bakımının yapılmasının doğru olacağını belirten Dr. Hüsnü Müezzinoğlu; “Kontrollerinizi ve gerekli tedavilerinizi yaptırdıysanız, bu ipuçları sayesinde şeker bayramında diş ağrısı riskini minimize edebilirsiniz” dedi.