Evlilik Öncesi, Diş Beyazlatma Oranında Artış

Genellikle yaz ayları başlarında görünen diş beyazlatma artışı diş hekimleri yaz mevsiminin aynı zamanda düğün mevsimi olma faktörüne vererek, dikkat edilmesi gereken noktaları anlattılar.

Diş hekimleri hem estetik görüntü hem de sağlık için diş beyazlatmanın çok önemli olduğuna dikkat çekti. Dentistanbul Diş Hastanesi diş hekimlerinden Diş Eti Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, “Diş estetiğinin planlanabilmesi için öncelikle ağızda dişeti problemleri, diş çürükleri ya da uygun olmayan protezler varsa eğer bu problemler tedavi edilmelidir. Düğünden en az üç ya da dört hafta önce diş hekimi randevusu alınmalıdır. Diş taşlarının temizlenmesi ve ağızda çay, sigara ve kahveye bağlı dişler üzerindeki renklenmelerin çıkarılmasının ardından elde edilen doğal diş renginin daha açılması isteniyor ise bu noktada diş beyazlatma işlemi planlanır. Diş beyazlatma işlemi kişini durumuna göre bazen tek, bazen ise birkaç seans gerektiren bir işlemdir. Bu sebeple beyazlatma işleminin  de düğün öncesi son günlere bırakılmaması uygundur.” dedi.

Dentistanbul Diş Hastanesi hekimlerinden Diş Hastalıkları ve Tedavisi Uzmanı Dr. Hüsnü Rıza Müezzinoğlu ise şunları ifade etti: “Sadece diş taşı temizliğinin yeterli olmadığı durumlarda yapılan beyazlatma işlemini takiben düğüne kadar çay, kahve, vişne suyu, kırmızı şarap gibi renklendirici içecek ve besinlerden uzak durulması gerekmektedir. Yine sigara özellikle beyazlatmanın ilk haftasında kullanılmamalıdır.”