Kadın ve Diş Sağlığı

Periodontoloji uzmanı Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, kadınların sık sık yaşadığı hormonal değişikliklerin, diş eti hastalığı riskini artırdığını söyledi.

Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü sebebiyle bir açıklama yaparak “kadınların diş yükünün de ağır” olduğunu ancak düzenli bakımla bunun üstesinden gelinebileceğini belirtti. Doktorasını Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde periodontoloji (diş eti hastalıkları) dalında yapan ve 2003’ten bu yana Dentistanbul’da çalışan Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza “Hasta kayıtlarımıza göre Dentistanbul’a şimdiye kadar 60.000 yakın kadın hasta başvurmuş. Bu hastalara ilişkin verilere baktığımızda da diş eti sorunlarının dikkat çekici boyutta olduğunu görüyoruz” dedi.

Ağzınızın Tadı Kaçmasın

Tu kadınları bu dünyaca kutlanan özel günlerinde daha rahat gülümsemek için bir kez daha ağız ve diş sağlığına dikkat etmeye davet eden Dr. Yıldırım Mirza, diş etlerinde kanama, şişlik, ağızda kötü koku ve kötü tat gibi şikayeti olanların mutlaka bir diş hekimine görünmelerini söyledi. Diş eti hastalıklarının kadınlarda hormonal değişiklerin görüldüğü ergenlik, hamilelik, menopoz, ve mensturasyon dönemlerinde oldukça arttığını belirten Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, ağızda biriken plak tabakası ve diş taşlarının neden olduğu dişeti iltihabının sadece dişeti düzeyinde kalmayıp dişetlerinin altındaki dişlerin köklerini çevreleyen kemiği de etkilediğini, bu nedenle oldukça önemli bir problem olduğunu belirtti.

Doğum Kontrol Hapı ve Hamilelik de Riski Artırıyor

Hamilelik, ergenlik, menopoz ve regl dönemlerinin yanı sıra doğum kontrol hapı kullanan kadınlarda da hormonal değişikler meydana geldiğini hatırlatan Dr. Yıldırım Mirza,  dişetlerinin ağızdaki bakteri plağındaki toksinlere olan tepkisini şiddetlendirdiğini, bunun da dişetlerinin şişmesine, renginin kızarmasına, kolayca kanamasına ve hassaslaşmasına neden olduğunu anlattı.

Hamilelik Öncesi Diş Hekimine Görünün

Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, gebelikte bu duruma müdahale edilmediğinde diş etlerinde bazı bölgelerde hamilelik tümörü denilen aşırı büyümeler görülebileceğine dikkat çekmiştir. Hamile hastalarda sadece acil tedaviler yapılabildiğini, bu nedenle,  hamilelik düşünen kadınların öncesinde bir diş hekiminin kontrolünden geçmelerinin çok faydalı olacağını söyledi. Dr. Yıldırım Mirza, bu dönmelerde görünen diş eti iltihabının tedavisinin hekim tarafından diş taşlarının temizlenmesi ve hastaya ağız hijyenin öğretilmesi ile sağlandığını belirtti.