Mutlu Tatil İçin...

Yaz aylarında diş hassasiyeti kendini daha çok hissettirmeye başlar ve tükettiğimiz gıdaların yapısı nedeniyle hassasiyeti daha fazla hissettiğimizi belirten Diş Hastalıkları ve Tedavisi Uzmanı Dr.Hüsnü Rıza Müezzinoğlu; “Ağızdaki çürükler ve yenilenmeyen mevcut dolgulara ek olarak, yanlış diş fırçalamaya ya da diş gıcırdatmaya bağlı olarak diş minelerinin aşınmasıyla birlikte dişlerde hassasiyet artar” dedi.

Hassasiyet Tedavi Edilebilir

Diş hassasiyeti kış aylarında kendini gizler ancak yaz aylarının gelmesiyle tükettiğimiz buzlu ve soğuk gıdalar ile asitli içecekler sebebiyle ortaya çıktığını belirten Dentistanbul Diş Hastalıkları ve Tedavisi Uzmanı Dr. Hüsnü Müezzinoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Hassasiyetin tek nedeni çürükler ya da aşınmış mine değildir tabii ki, diş eti problemleri de bu hassasiyetin önemli nedenlerinden biridir. Yazın bu sebeplerden kaynaklanan ağrının önüne geçmek için asitli ve soğuk gıdalardan uzak durmak bir çözüm olsa da, hassasiyetin tedavi edilebilir bir problem olduğunu unutmamak gerekiyor. Bütün yıl dört gözle beklediğiniz tatilinizin zehir olmaması için tatil öncesinde diş hekimimizi ziyaret ederek gerekli kontrol ve tedavileri yaptırmamızda büyük fayda var.”

Asitli İçecekler Pipetle Tüketilmeli

Özellikle uzun süren ve süreklilik gösteren hassasiyet durumunda, kök nedenlerin ortadan kaldırılması için hızla hekime başvurulması gerektiğini belirten Dr. Müezzinoğlu, hassasiyet olsun olmasın, asitli gıdaların tüketiminde, asidin mineyle direkt temasını önlemek için pipet kullanılmasını önerdi.

Doktor Kontrolünde Diş Beyazlatma

Diş beyazlatma işlemi tıpkı diş hassasiyeti gibi yaz aylarında yukarıda bahsettiğimiz gibi mevsimsel bir değerlendirme sürecidir. Yaz döneminde daha bronz bir cilde sahip olmak kadar beyaz dişlere de sahip olmak isteyenlerin sayısı oldukça fazladır. Kamuoyunda bilinenin aksine, diş beyazlatmanın dişlere ya da diş etlerine zararlı bir uygulama olmadığını belirten Dr. Hüsnü Rıza Müezzinoğlu, kozmetik bir tedavi olan beyazlatmanın, mutlaka doktor kontrolünde yapılması gerektiğini belirterek şunları söyledi: “Bu tedaviye başlamadan önce gerekli tüm tıbbi tedavilerin yapılması gerekir. Diş eti kanaması ya da çürükleri olan kişilerin beyazlatma yaptırmasını hekimler olarak biz doğru bulmuyoruz. Evde diş beyazlatmanın en etkili ve güvenilir yöntemi, biz hekimlerin ev tipi beyazlatma olarak adlandırdığı plakla beyazlatmadır.”

Piyasadaki Beyazlatma Ürünlerine Dikkat

Kişinin ağız ölçüleri alınarak, ölçü hazırlanması sonucu yapılan beyazlatma şekline plak ile beyazlatma denir. Bu yöntem, hekimlerin ofiste uyguladığı yüksek konsantrasyonlu ofis tipi beyazlatmayı desteklemek amacıyla uygulanmaktadır.

Bazı hastaların sadece ev tipi beyazlatmayı tercih ettiği durumların da olduğunu belirten Dr. Müezzinoğlu kontrolsüz uygulamaların diş ve dişetlerinin yanı sıra dudaklara da zarar verebileceğine dikkat çekti.  Dr. Müezzinoğlu, “Bir diş hekimi olarak ben, doktor kontrolünde yapılan plakla beyazlatma dışında herhangi bir evde beyazlatma yöntemi önermiyorum. İnternet üzerinden satılan ürünler, birtakım kalemler, tozlar vb. ürünler var ancak; sağlıklı bir beyazlatma için, öncelikle gerekli tüm tedavilerin tamamlanması ve ardında da beyazlatma tedavisinin bir diş hekimini kontrolünde yapılmasını öneriyorum” dedi.