Oruçluyken Ağız Kokusu Hafifletmenin 3 Pratik Yolu

Uzmanlar ramazan ayında niyetli olduğumuz günlerde ağız kokusu etkenini ortadan kaldırmak adına ağız hijyeni eğitiminin sorunu çözmekte etkili olacağını belirtti.

Ağız kokusu şikayetleri, her yıl Ramazan ayında gündeme daha çok gelmektedir. Uzman diş hekimleri bundan kaçınmanın üç basit yolu olduğunu belirtiyorlar. Sahurda yemek yedikten sonra dişlerin fırçalanması ve diş ipi ile diş aralarının temizlenmesini önermektedirler. Aynı zamanda  diş taşı temizliği yaptırılmasını ve diş eti iltihabı varsa tedavi edilmesi önemli etkileyici faktörlerdendir.

1 - Sahurda Dişlerinizi Fırçalanmalı, Mümkünse Diş İpi kullanılmalı
Sahurda dişlerin yemek sonrası fırçalanması ve diş aralarının diş ipi ile temizlenmesinin ağızdaki bakteri plağı kaynaklı olan kokunun önlenmesinde yardımcı olabileceğini unutmamak gerektiğini belirten Özel Dentistanbul Diş Hastanesi, diş eti hastalıkları ve tedavisi uzmanı Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, oruç esnasında ağızda plak oluşmaya devam ettiğine dikkat çekerek “Dişlerin gün içinde fırçalanmaları faydalıdır ancak diş eti problemleri ve dolayısıyla buna bağlı ağız kokusunun önlenmesinde iyi ağız hijyeninin yanı sıra düzenli diş taşı temizliği yaptırılması da gereklidir. Ağızda biriken diş taşları temizlenmediğinde dişetleri iltihaplanır ve istenmeyen kokulara sebep olur” dedi.

2 - Diş Eti İltihabı Mutlaka Tedavi Edilmeli
Diş eti iltihabının ağız kokusunun önemli nedenlerinden biri olduğunu hatırlatan Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, öncelikle iş eti iltihabı tedavisinin genel sağlığın korunması için çok önemli olduğunu belirterek, ağızda devam eden kronik iltihabi durumun tedavi edilmesinin ağız kokusunun önlenmesinde önemli bir adım olduğu konusunda bilgi vermiştir.

3 - Diş Taşı Temizliğini İhmal Etmeyin
Diş eti tedavisi hekimin hasta ağzında yaptığı bazı müdahalelerin yanı sıra hastaya doğru ağız hijyenini nasıl yapacağı ile ilgili eğitimi de verilmelidir. Doğru ağız hijyen yöntemleri ile ağız hijyeninin düzenli olarak sağlanması hem diş eti iltihabının tedavisinde hem çürüklerin önlenmesinde hem de ağız kokusunun giderilmesinde faydalı olur.

Oruç tutarken oluşan ağız kokusunun genelde mideden geldiğini belirten Dr. Ayşegül Yıldırım Mirza, bu nedenle bu konuya tam bir çözüm getirilmesinin mümkün olmadığını ancak sorunun en aza indirilebileceğini söylüyor.